Mies reagoi närästykseen joka aiheutuu mahahapon takaisinvirtauksesta

Mahahapon takaisinvirtauksen hoito

Miten mahahapon takaisinvirtausta voi ehkäistä: 

Rennie on nopeavaikutteinen ja tehokas apu närästykseen ja ruoansulatusvaivoihin. Kun oireet iskevät, Rennie lievittää nopeasti epämukavaa oloa.

Rennie vaikuttaa suoraan ongelman aiheuttajaan eli mahahappoon ja auttaa lievittämään mahahapon takaisinvirtauksesta johtuvia oireita. Rennie-tabletin paikallinen vaikutus alkaa välittömästi mahalaukussa, eikä vaikutus riipu valmisteen imeytymisestä verenkiertoon.

Rennie sisältää kahta happoja neutraloivaa ainetta eli kalsium- ja magnesiumkarbonaattia, jotka vaikuttavat nopeasti muuttaen liiallisia mahahappoja vedeksi ja luonnollisiksi aineiksi. Rennie-valmistetta voi ottaa päivällä tai yöllä lievittämään nopeasti ruoansulatusvaivoja.

Miten mahahapon takaisinvirtausta voi ehkäistä:

Kasvi ja Rennie-tabletit

Mahahapon takaisinvirtaus ruokatorveen on yleinen vaiva, mutta sen oireita voi lievittää tekemällä muutaman yksinkertaisen muutoksen elämäntapoihin. Oireiden lievittämiseen on myös saatavilla apteekista ilman reseptiä tehokkaita ja nopeavaikutteisia lääkkeitä.

Syöminen ja juominen: Pyri istumaan alas, kun syöt. Pureskele ruoka hyvin ja syö rauhassa. Kokeile yrttejä mausteiden sijaan, ja syö keitettyjä vihanneksia, jogurttia, vähärasvaista lihaa ja kalaa. Sitrushedelmät voivat olla liian happamia silloin, kun mahahapon takaisinvirtausta ilmaantuu. Päärynät, omenat, persikat ja banaanit ovat lempeämpiä vatsalle. Alkoholin liiallinen käyttö voi laukaista mahahapon takaisinvirtauksen. 

Nukkuminen: Vuoteen pääpuolen kohottaminen voi vähentää mahahapon takaisinvirtauksen oireita. Asento auttaa ehkäisemään mahahapon nousua ruokatorveen.

Hyödynnä painovoimaa: Älä asetu makuulle kolmeen tuntiin ruokailun jälkeen, sillä mahahapon tuotanto on silloin suurimmillaan. Pystyasennossa painovoima auttaa pitämään mahan sisällön sille kuuluvassa paikassa. 

Haluatko lisätietoa mahahapon takaisinvirtauksesta? Lue lisää mahahapon takaisinvirtauksen oireista ja syistä.

  • Aamiainen mukaan: yksinkertaisia ja terveellisiä ohjeita ja ideoita
  • Mitä eroa on mahahapon takaisinvirtauksella ja ruoansulatusvaivoilla?
  • Vinkkejä stressin nujertamiseen
  • Laukaisevat tekijät
  • Alt text

    Aamiainen mukaan: yksinkertaisia ja terveellisiä ohjeita ja ideoita

    Aamiaista pidetään yleisesti päivän tärkeimpänä ateriana – mutta silti monet jättävät sen väliin, koska he laittavat mieluummin torkutuksen päälle viettääkseen vielä viisi minuuttia sängyssä.

    Vaikka aamutoimista yrittäisikin selvitä ennemmin vauhdilla kuin rauhallisesti, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei aamiainen voisi olla terveellinen.

    Alla on esimerkkejä parhaista aamiaisvaihtoehdoista, jotka valmistuvat käden käänteessä ja jotka voi ottaa mukaan, kun pitää kiirehtiä bussiin.

    Lue lisää
  • Alt text

    Mitä eroa on mahahapon takaisinvirtauksella ja ruoansulatusvaivoilla?

    Usein mahahapon takaisinvirtauksesta ja ruoansulatusvaivoista puhutaan aivan kuin ne tarkoittaisivat samaa asiaa, eikä niiden välistä eroa täysin ymmärretä.

    Niiden välillä on kuitenkin useampiakin eroja. Ruoansulatusvaivat eivät ole vain refluksitaudin eli mahahapon takaisinvirtauksen lievempi muoto, vaikka monet niin luulevat.

    Rennie pureutuu tähän aiheeseen, ja alla olevat selitykset auttavat ymmärtämään erot paremmin.

    Lue lisää
  • Alt text

    Vinkkejä stressin nujertamiseen

    Stressi voi vaikuttaa voimakkaasti närästykseen tai ruoansulatusvaivoihin, ja siksi on syytä ottaa käyttöön terveelliset keinot stressistä selviämiseksi.

    Onneksi nämä uudet selviytymis- ja rentoumiskeinot eivät vaadi paljon aikaa tai rahaa, ja monia asioita voit tehdä heti omaan elämään liittyvän stressin lievittämiseksi.

    Rennie*-sivustolla on esitelty parhaita tapoja jännittyneisyyden lievittämiseen.

    Lue lisää
  • Alt text

    Laukaisevat tekijät

    Närästys on yleinen vaiva, joka tuntuu erittäin epämukavalta.

    Närästys tarkoittaa polttavaa tunnetta rinnassa, ja sen aiheuttaa mahahapon nousu ruokatorveen.

    Närästysoireet voivat vaihdella, ja niihin kuuluvat esimerkiksi polttava kivuntunne rinnassa ja nielun takaosassa maistuva hapan neste. Oireet alkavat usein ruokailun jälkeen.

    Alla on joitakin tavallisimpia närästystä aiheuttavia ruokia. Lisäksi ehdotetaan korvaavia vaihtoehtoja, joita voi kokeilla, jos epäilee närästyksen johtuvan tietystä ruoasta:

    Lue lisää
Alt text

Aamiainen mukaan: yksinkertaisia ja terveellisiä ohjeita ja ideoita

Aamiaista pidetään yleisesti päivän tärkeimpänä ateriana – mutta silti monet jättävät sen väliin, koska he laittavat mieluummin torkutuksen päälle viettääkseen vielä viisi minuuttia sängyssä.

Vaikka aamutoimista yrittäisikin selvitä ennemmin vauhdilla kuin rauhallisesti, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei aamiainen voisi olla terveellinen.

Alla on esimerkkejä parhaista aamiaisvaihtoehdoista, jotka valmistuvat käden käänteessä ja jotka voi ottaa mukaan, kun pitää kiirehtiä bussiin.

Lue lisää
Alt text
Alt text

Vinkkejä stressin nujertamiseen

Stressi voi vaikuttaa voimakkaasti närästykseen tai ruoansulatusvaivoihin, ja siksi on syytä ottaa käyttöön terveelliset keinot stressistä selviämiseksi.

Onneksi nämä uudet selviytymis- ja rentoumiskeinot eivät vaadi paljon aikaa tai rahaa, ja monia asioita voit tehdä heti omaan elämään liittyvän stressin lievittämiseksi.

Rennie*-sivustolla on esitelty parhaita tapoja jännittyneisyyden lievittämiseen.

Lue lisää
Alt text

Laukaisevat tekijät

Närästys on yleinen vaiva, joka tuntuu erittäin epämukavalta.

Närästys tarkoittaa polttavaa tunnetta rinnassa, ja sen aiheuttaa mahahapon nousu ruokatorveen.

Närästysoireet voivat vaihdella, ja niihin kuuluvat esimerkiksi polttava kivuntunne rinnassa ja nielun takaosassa maistuva hapan neste. Oireet alkavat usein ruokailun jälkeen.

Alla on joitakin tavallisimpia närästystä aiheuttavia ruokia. Lisäksi ehdotetaan korvaavia vaihtoehtoja, joita voi kokeilla, jos epäilee närästyksen johtuvan tietystä ruoasta:

Lue lisää